Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Kontakt

email: fundacja@serdecznik.pl
telefon: ‬502‭ ‬390‭ ‬572‭

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać nasz newsletter
podaj swój adres e-mail:

Cze13
Warsztaty

„Artystyczne wakacje z jogą”


Artystyczne wakacje z jogą

8-12 lipiec, 11:00-15:00

 

Zapraszamy dzieci w wieku 6-10 lat do wspólnej zabawy w ruchu, z ciałem, oraz do kreatywnej pracy w ogrodzie Fundacji Serdecznik. Zjęcia w dwóch częściach. Jedna ruchowa w Studio Serdecznik od 11:00-13:00, druga artystyczna w Fundacji Serdecznik 13:00-15:00. Miejsca dzieli od siebie około 10 minutowy spacerek.

Opiekę na dziećmi pełnić będą dwie osoby: prowadząca zajęcia oraz wspierająca.

 

Dzieci bedą miały okazję poznać lepiej swoje ciała, uzyskać większą swiadomość ciała, a także poznać prace znanych artystów oraz praktycznie wejść w przstrzeń tworzenia zgodnie z własnymi możliwościami i potrzebami…..

 

Dzieci należy przywieźć do gdz.11:00 do Studia Serdecznik, ul. Grunwaldzka 55/5, Poznań, a odebrać z Fundacji Serdecznik, ul. Grodziska 15, Poznań o 15:00

 

Dzieci należy przygotować na ewentualność deszczu – parasolki, kalosze a także przygotować drugie śniadanie.

 

Zapisy : Dorota Gołach, 608 08 88 98

Koszt 190 pln

Przedpłata w wysokości 100 pln, płatna do 2 lipca na konto:

Fundacja Serdecznik

Fundacja Serdecznik

numer: 35 1090 1359 0000 0001 1298 8345

 

Szczegółowy opis programu:

 

Część

 I: jogiczna w Studio Serdecznik

 

Warsztaty jogi  "SZCZĘŚLIWE DZIECKO" mają na celu zachęcenie dzieci do ćwiczeń fizycznych i twórczego działania tak, aby potrafiły rozwijać talenty, tworzyć piękne przyjaźnie i żyć w harmonii ze sobą i światem.

 

Joga leczy wady postawy u dzieci i rozwija koordynację ruchów, ale przede wszystkim kształtuje ich wewnętrzną wrażliwość i tolerancję.

 

Dzieci kochają jogę! Badanie ruchu ciała uczy dzieci jak wyrażać siebie, rozwija umiejętność radzenia sobie z emocjami, utwierdza w wierze we własne siły i ukazuje nieograniczone możliwości.

 

Ekspresja warsztatów rozwijana jest poprzez taniec, sztukę i muzykę.

Prowadząca Magdalena Kulesz: polonistka i wychowawca; dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara stopnia Introductory II, autorka nowoczesnych technik nauczania, matka dwojga dzieci.

 

Zalecenia: Proszę pamiętać, by dzieci nie były świeżo po posiłku i że ćwiczą na boso (ważne!) w dowolnych luźnych strojach.

 

Część II: artystyczna w Fundacji Serdecznik

 

Warsztaty dla dzieci “Ogrody sztuki to łagodna forma realizacji indywidualnej ekspresji. Podążając tropem cudownych dzieł znanych artystów,  w spokojnej atmosferze, maluchy przeniosą swój wewnętrzny świat na realizowane prace.

Wysubtelniające wrażliwość działania plastyczne, pozwolą poczuć własne możliwości, granice oraz moc współdziałania a także zrealizować swobodne fantazje dziecięcej  wyobraźni.

Podczas warsztatów dzieciaki stworzą autoportret, zaszaleją z farbą i abstrakcją, udekorują własny namiot artystyczny, poznają ciekawe sposoby tworzenia.

 

Prowadząca Marzena Czaniecka:

“Warsztat i wrażliwość artystyczną kształtowałam podczas indywidualnej praktyki u prof.Janiny Wierusz-Kowalskiej. Następnie w pracowni prof. Wojciecha Łazarczyka studiując szeroko pojęte malarstwo. Przygotowuję programy rozwoju twórczego dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Współpracuję z Fundacją Serdecznik”.

 

 

Dzień I

 

Część I

Pt.: "TO JA"

 

Program:

- joga,

- pantomima : " Jestem..."

- zabawy plastyczne - książeczka: "To Ja".

 

Warsztaty zainspirują dzieci do poznawania  siebie oraz dostrzegania w innych indywidualności.

 

Część II

AUTOPORTRET

 

Krótkie przedstawienie kilku artystów często malujących własne portrety (J.Malczewski, F.Khalo, A.Warhol). Dla czego to robili? Czy twarz to ja? Co malowali w tle? Czego można dowiedzieć się z autoportretu?

 

Prace na płótnie, na sztaludze, z lustrem lub bez (wybór należy do dzieci), farby akrylowe.

 

Obserwacja siebie z zewnątrz oraz swego wnętrza,  by stworzyć pełny autoportret. Rozwijanie auto-ekspresji, obserwacji i koncentracji. Dostrzeganie i szanowanie różnorodności dzięki oglądaniu prac innych dzieci.

 

 

Dzień II

 

Część I

Pt. : "O CZYM MÓWIĘ? O CZYM MILCZĘ? "

 

Program:

- joga,

- zabawa: "Wytańcz swoje emocje" - w celu odblokowania osobistej ekspresji,

- budowanie wewnętrznego schronienia - relaks wizualizacyjny.

 

Warsztaty zaowocują lepszym rozumieniem siebie przez dzieci i swych emocji oraz pogłębieniem uważności na siebie i innych.

 

Część II

NAMIOT SZTUKI

 

Pokaz kilku slajdów namiotów wykonanych przez artystów w których prezentują swoją sztukę lub rzeczy osobiste. Kiedy i po co używamy namiotu? Co chcesz pokazać z swoim namiocie? Czy otwierasz czy zamykasz namiot?

 

Praca na prostych "namiotach" z białej bawełny przygotowanych w ogrodzie. Można je malować i obklejać, z zewnątrz oraz wewnątrz, tak jak dzieci uznają za im odpowiadające. Mogą nawzajem zapraszać się do swoich "namiotów" lub nie.

 

Praca otwiera na potrzebę ekspresji twórczej a jednocześnie uczy stawiania swoich granic (np. tego nie namaluję w namiocie, zamykam namiot, itp).

 

Dzień III

 

Część I

"DZIELĘ SIĘ"

 

Program:

- joga,

- opowiadanie "O skąpym Arku",

- zabawy w rolach.

 

Warsztaty ukażą dzieciom wartość dzielenia się z innymi, wzbudzą ich empatię, by stawały się mniej egoistyczne.

 

Część II

PUZZLE

 

Krótkie przedstawienie kilku prac w których wykonaniu brało udział wielu artystów. Efekt to np. duża rzeźba lub instalacja. Co dała im wspólna praca? Czy każdy element jest tak samo ważny?

 

Z przygotowanych kawałków puzzli (50cm/50cm, czysty karton) uczestnicy wybierają jeden. Tytuł układanki "Oto co kocham". Każdy  dekoruje własny puzzel ilustrując tytuł. W efekcie końcowym łączymy wszystkie kawałki zawiszając je na ścianie..

 

Praca pozwala poczuć się istotną częścią całości grupy, wnieść swój wkład we wspólne dzieło oraz docenić wysiłek innych.

 

 

Dzień IV

 

Część I

 

Pt. :"ROBIĘ, BO CHCĘ, A NIE, BO MUSZĘ!"

 

Program:

- joga, czyli dyscyplina ruchu i bezruchu,

- zabawa: "Nasza orkiestra" - kształtowanie poczucia odpowiedzialności i wspólnoty,

- sztuka relaksu.

 

Warsztaty wzmocnią u dzieci samodyscyplinę i umiejętność organizowania czasu, nauczą mobilizacji do działania.

 

Część II

 

ABSTRAKCJA

 

Praca zainspirowana J.Pollockiem. Kilka slajdów jego obrazów. Dla czego chlapie? Czy to jest sztuka? Dla czego ten artysta tak malował? Czy tak można malować?

Duży format kartek(100x70), farby akrylowe. Praca w ogrodzie. Na trawie dzieci rozkładają kartki i kierując się wewnętrznym impulsem, potrzebą, wyobraźnią nanoszą w dowolny sposób farbę na papier (chlapiąc, malując rękoma, wylewając farbę, itp). Na zakończenie prac wieszamy wszystkie na sznurze w ogrodzie.

 

Duża doza swobody, brak tematu, hasła czy sugestii stwarza przestrzeń do malowania i eksperymentowania tak jak dzieci czują, jak chcą.

 

 

 

Dzień V

 

Część I

 

Pt.: "ROZKWITAM"

 

Program:

-  joga: cykl "Pozdrowienie słońca",

- malowanie tęczy,

- sadzenie słonecznika.

 

Warsztaty ukształtują postawy proekologiczne i takie, które prowadzą do samodzielnych obserwacji, interpretowania, wnioskowania.

 

Część II

 

Pt: MIEJSCE DO ŻYCIA

 

Każdy uczestnik i uczestniczka przyozdobią własną doniczkę na ziarno słonecznika które wczesniej zasadzili w tymczasowym pudełeczku. Doniczkę będziemy dekorować farbami, koralikami, guzikami, tkaninami, wstążkami, sznurkami. Zamysłem jest stworzenie wyjątkowego miejsca dla mającego narodzić sie kwiata.

 

Praca ta budzi w dzieciach opiekuńczość i troskę o roślinę. Uświadamia jak wiele od nich zależy. Stają się świadomie odpowiedzialni za nasionko:)

 

 

 



powrót na stronę główną